سیستم کنترل مرکزی سالن رنگ (CCS ROOM) پارس خودرو راه اندازی شد
 

با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از دانش کارکنان متخصص شرکت پارس خودرو ، سیستم کنترل مرکزی سالن رنگ (central control system room) راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پارس خودرو، با توجه به پیچیدگی سالن رنگ و تنوع و گستردگی تجهیزات و فرآیند های موجود در این سالن همواره نیاز به پایش لحظه ای عملکرد تجهیزات و کنترل مناسب روند تولید محصول در شرکت های خودروسازی محسوس بود.
بر همین اساس و با هدف کاهش توقفات خط تولید و افزایش کیفیت محصولات، معاونت تولید شرکت پارس خودرو با استفاده از توانمندی علمی کارکنان این شرکت اقدام به تعریف پروژه ای در این خصوص کرد.
پروژه سیستم کنترل مرکزی سالن رنگ (ccs room) در این سطح گسترده برای اولین بار در صنعت خودروکشور در شرکت پارس خودرو آغاز شده که با استفاده از توان و دانش بومی به صورت کامل، داخلی سازی شده است.
اتاق (ccs room) می تواند به صورت گرافیکی تمامی پروسه های تولیدی سالن رنگ از جمله پروسه های تولیدی سالن رنگ مانند آماده سازی ed ، کوره ها و ... را به صورت دقیق و آن لاین رصد کند. همچنین کنترل گرافیکی و مونیتورینگ تمامی خطوط انتقال بدنه، ردیابی حرکت بدنه ها در داخل سالن رنگ در خطوط مهم، ردیابی حرکت بدنه ها به صورت دو بعدی در خط آماده سازی (ed,pt)، ذخیره سازی شرایط عملکردی و پارامترهای کیفی و کمی سالن رنگ در تولید محصول به صورت طولانی و ارتقای شرایط کمی و کیفی محصول و تهیه گزارشات مختلف برای انواع کاربران با استفاده از بانک اطلاعاتی طراحی شده از دیگر توانمندی های این سیستم است.
علاوه بر موارد فوق مبنای رد یابی بدنه در خط تولید بر اساس سیستم شناسایی رادیو فرکانس (rfid) صورت پذیرفته که یکی از پیشرفته ترین سیستم های شناسایی است و دانش لازم در این خصوص و داخلی سازی مانیتورینگ سالن های تولیدی توسط کارشناسان شرکت پارس خودرو کسب شده که نشان از توان بالای علمی و مهارتی کارکنان این شرکت دارد.
این پروژه در اردیبهشت ماه سال 1390 شروع و با همت و تلاش شبانه روزی تمامی کارکنان شرکت پارس خودرو در طول مدت بیش از یک سال با تشکیل و حضور تیم گروهی از تمامی معاونت ها و مدیریت های فنی و تولیدی این شرکت و انجام یک کارگروهی منسجم و هماهنگ به سرانجام رسیده است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1221
بازدید دیروز : 1996
بازدید هفته : 8739
بازدید ماه : 8557
بازدید کل : 471381
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2